Luchtvaartmaatschappijen vallen voor ‘Belgische’ SparkCentral

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Virgin Australia, SWISS, Brussels Airlines, Delta Airlines, Alaska Air en nog enkele andere grote carriers: allemaal gebruiken ze SparkCentral voor hun klantendienst.

Virgin Australia, SWISS, Brussels Airlines, Delta Airlines, Alaska Air en nog enkele andere grote carriers: allemaal gebruiken ze SparkCentral voor hun klantendienst. SparkCentral, het internetbedrijfje dat de 25-jarige Belg Davy Kestens oprichtte in San Francisco, verkoopt software waarmee er vlot kan ingespeeld worden op wat klanten zeggen over een bedrijf op sociale media. Net zoals bij een crm-systeem kan je de conversaties categoriseren en opvolgen, en dit alles op een overzichtelijke manier.

Op enkele jaren tijd heef Kestens ruim 40 klanten kunnen overtuigen. Daar zitten niet alleen enkele ‘vette vissen’ bij (Belgische én Amerikaanse), maar ook opvallend veel luchtvaartmaatschappijen.

In totaal klokt de teller met airlines voorlopig af op 8, en het zijn niet de minste. Virgin Australia, SWISS, Brussels Airlines, Delta Airlines, Alaska Air, en drie zo mogelijk nóg grotere namen die pas binnen enkele weken genoemd kunnen worden.

“SparkCentral laat ons toe om onze klanten op een bijna ouderwets goede manier verder te helpen”, verduidelijkt digital support manager Jerry Fletcher van Delta Air Lines. “Grote voordeel is dat je one-on-one kan praten met je publiek. Dat is echt een groot verschil.”

Bij Brussels Airlines klinkt eenzelfde verhaal: “Nu we SparkCentral gebruiken hebben we gemerkt dat we efficiënter en sneller zijn gaan converseren met onze klanten”, knikt Kim Daenen van Brussels Airlines. “We kunnen sneller inspelen op problemen, omdat we een beter zicht hebben op de vragen die binnen komen.”

Davy Kestens vond Vlaanderen te klein en trok begin 2012 met 860.000 euro op zak naar Silicon Valley om er zijn bedrijfje op te richten. Eind vorig jaar kon de jongeman nog een nieuwe kapitaalronde rond maken van bijna 3,5 miljoen, dit keer in de VS.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content