McAfee veilt channelstrategie bij

08/02/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 07/02/07 om 23:59

Bron: Datanews

Beveiligingspecialist McAfee heeft in de Benelux wat herschikkingen gedaan om de markt - en dus om te beginnen zijn partners - te bespelen. Renske Galema, Regional Director voor Benelux, Oost-Europa and Rusland, geeft toelichting.

McAfee zegt dat het de markt op een andere manier heeft opgedeeld. "Tevoren zag het bedrijf een piramide met onderaan retail, daarboven de bedrijven die tot 1000 nodes hebben en aan de top het enterprise-segment," legt Renske Galema uit. "Nu hebben we die opsplitsing met retail laten varen en een duidelijke focus op de middenmarkt gelegd. Onze piramide heeft daarom onderaan voortaan de bedrijven met minder dan 100 nodes. Het middensegment is van 100 tot 1000 nodes. Het enterprisesegment is hetzelfde gebleven."Voor elk segment zijn er verschillende types resellers vastgelegd: solutions providere, software reseller, managed service provider en strategic alliances. Binnen die types kan elke reseller kiezen voor een bepaald niveau. Elke partner die zich op de website van McAfee optekent, is 'Associate'. Daarmee vallen geen targets en certificeringen samen. Het 'Premier'-niveau vereist certificering van technische mensen en sales in 2 tot 3 producten. Bij 'Elite' gaat het om 3 tot 5 producten en meer gecertificeerde technische mensen. "Maar daar staat natuurlijk tegenover dat we hen marketing- en technische ondersteuning geven en opleidingen aanbieden, naast natuurlijk bepaalde beloningen bij het plaatsen van bestellingen," aldus nog Galema."Het doel van deze strategie is vooral om tot een gelijkmatige spreiding van onze resellers over de verschillende segmenten, markten en geografische regio's te krijgen, zonder dat die elkaar moeten kapotconcurreren," geeft Galema nog mee. "Bovendien vinden we het erg belangrijk om erover te waken dat onze partners waarde bieden aan onze producten. Uiteindelijk komt een negatieve indruk ban een partner immers op onze producten terecht."

Onze partners