Merk Google is meeste waard

Google steekt in de jaarlijkse ‘Global Top 100 of Powerful Brands’ onder meer Microsoft (nummer één van vorig jaar) en IBM de loef af.

Na de financiële sector is ict het meest vertegenwoordigd in de ‘Global Top 100 of Powerful Brands’. De top 100 wordt samengesteld door de financiële gegevens van de bedrijven te combineren met de onderzoeksgegevens uit de Brandz-database van marktonderzoeker Millward Brown. Daarin staan de resultaten van een marktonderzoek bij ruim 1 miljoen mensen over 39.000 merken. Doel vooral de waarde te berekenen die een merk zal creëren voor de eigenaar(s).Google, vorig jaar nog 7de, staat nu op het hoogste schavot met een waarde van 66,4 miljard dollar. Microsoft zakt naar de 3de plaats, na de eerste plaats van vorig jaar, met een waarde van 55 miljard dollar. “Google is een absoluut fenomeen als merk, omdat het glashelder is waar het voor staat en het een leidende rol heeft veroverd op vlak van innovatie,” zo zegt Peter Walsh, global brands director bij Millward Brown aan onze collega’s van Silicon.com.Andere grote ict-namen zijn China Mobile op de 5de plaats, IBM op de 9de plaats, Nokia als 12de, HP als 15de en Apple op stek 16.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content