Merknaam Allo Telecom verdwijnt

© Belga
Pieterjan Van Leemputten

De overname was al een feit maar nu worden de Allo Telecom shops volledig bij Base Company ondergebracht. Dat moet de klant meer duidelijkheid geven.

KPN, het Nederlandse moederbedrijf van Base, kocht Allo Telecom al in 2007 waarna het opereerde als aparte entiteit binnen de groep. Dat verandert voortaan. Zo verdwijnt de merknaam Allo Telecom en worden de 45 shops omgedoopt naar het Base-merk. Ook de 132 medewerkers zijn voortaan werknemers van Base Company.

“Deze overname is voor beide partijen een goede zaak,” zegt Jos Donvil, CEO van BASE Company in een verklaring. “Het personeel van ALLO telecom heeft hiermee een mooi toekomstperspectief, en tegelijk kunnen we onze klanten voortaan op meer plaatsen de service bieden die ze van ons gewoon zijn. Daar komt bovendien de ‘Repair & Go’-formule bij, waar de ALLO telecom-winkels een heel sterke reputatie mee hebben verworven.”

Volgens Base Company zorgt de overname voor een bijkomende efficiëntie binnen het bedrijf. Ook het aanbod in de winkels wordt uniformer. Het overnameplan is ook al goedgekeurd door de nodige overlegorganen en werknemersorganisaties.

De telecomwinkelketen moest begin dit jaar nog wel flink wat mensen op straat zetten. In april van dit jaar raakte bekend dat van de toen 199 werknemers er 72 moesten vertrekken. Ook het aantal vestigingen ging daarbij van 72 naar 45.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content