Microsoft en BlackBerry verlagen prijzen om kopers te lokken

16/07/13 om 10:58 - Bijgewerkt om 10:58

Bron: Datanews

Na Microsoft, heeft nu ook BlackBerry de prijs van zijn belangrijkste product verlaagd, in een poging om kopers te lokken.

Microsoft en BlackBerry verlagen prijzen om kopers te lokken

Recentelijk verlaagde Microsoft de prijs van de Surface RT-tablet in ons land van 479 euro naar 329 euro voor het model van 32 GB, en van 579 euro naar 429 euro voor de variant van 64 GB. Nu heeft ook BlackBerry zijn vlaggenschip - de Z10-smartphone - in prijs verlaagd. Het toestel werd in koppelverkoop 49 dollar goedkoper: tot 150 dollar.

Het geeft aan dat beide bedrijven te kampen hebben met tegenvallende verkoopcijfers, en dat ze het moeilijk hebben om in een sterk concurrentiële smartphone- en tabletmarkt stand te houden naast dominante partijen als Samsung en Apple.

Volgens het informatiebureau IDC werden er in de eerste drie maanden van 2013 wereldwijd slechts 900.000 exemplaren van Microsofts Surface-tablet verkocht - de totale tabletmarkt was in dezelfde periode goed voor 49 miljoen stuks. Van de BlackBerry Z10 zouden 1 miljoen exemplaren verkocht zijn. (Belga/MI)

Onze partners