Microsoft heeft geen 'plan B' na mislukte Yahoo-overname

23/06/08 om 09:00 - Bijgewerkt om 08:59

Bron: Datanews

De Amerikaanse softwaregigant Microsoft beschikt niet over een 'plan B' met overnames van grote internetgroepen, om de mislukte koop van Yahoo te vervangen. Dat heeft topman Steve Ballmer vorige vrijdag gezegd in een interview met de krant Financial Times.

De Amerikaanse softwaregigant Microsoft beschikt niet over een 'plan B' met overnames van grote internetgroepen, om de mislukte koop van Yahoo te vervangen. Dat heeft topman Steve Ballmer vorige vrijdag gezegd in een interview met de krant Financial Times.

Kevin Johnson, chef van de internetdivisie van Microsoft, voegde eraan toe dat de poging van Microsoft om Yahoo over te nemen enkel tot doel had om de online reclameactiviteiten van Microsoft te versterken.

Ballmer geeft verder in het interview toe dat Microsoft de zoekmarkt laat heeft betreden. "Google krijgt de credits voor het innoveren van het businessmodel rondom zoeken. Ze hebben dat goed gedaan en dat is waarom zij hebben gewonnen."

Donderdag raakte nog bekend dat Microsoft in de Verenigde Staten opnieuw gebruikers van zijn zoekmachines verloren is aan de concurrentie. Volgens onderzoeksbureau ComScore daalde het aandeel zoekaanvragen op de Microsoft-websites in mei van 9,1 procent naar 8,5 procent. Google en Yahoo kregen dan weer meer zoekaanvragen.

Na de mislukte overname door Microsoft dreigt een heel aantal managers van Yahoo op te stappen. Ten minste negen topmanagers zouden dat overwegen.

Bron: Belga

Onze partners