Microsoft herkwalificeert partners

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Microsoft stapt af van het Parter Program dat het vijf jaar geleden lanceerde, en schakelt nu over naar een Partner Network. De nodige certificatie wordt daarbij geherstructureerd.

Microsoft stapt af van het Parter Program dat het vijf jaar geleden lanceerde, en schakelt nu over naar een Partner Network. De nodige certificatie wordt daarbij geherstructureerd.

Vanaf nu zullen de partners van Microsoft niet langer uitsluitend gecertificeerd worden naar hun technische kunnen en hun klantenreferenties. Voortaan hanteert Microsoft een aanpak op drie fronten. Om te beginnen uiteraard de competenties : 30 vaardigheden zullen gedefinieerd worden om zo de specialisaties en de specifieke technische kennis te kunnen onderscheiden. Vervolgens komen de klanten in beeld (met toegang tot hulpmiddelen in verkoop en marketing) met hun specialisaties. Tot slot hecht Microsoft ook belang aan de relaties : een sociaal netwerk dat de partners toelaat om intensiever dan dat nu het geval is, informatie uit te wisselen met klanten en andere partners.

Het was Allison Watson, vice president Worldwide Partner Group, die het nieuwe programma onthulde op de Worldwide Partner Conference in New Orleans. Ze legde er de nadruk op dat de overstap naar een nieuw partnerprogramma er gekomen is op vraag en initiatief van de partners zelf. De partners willen zich immers beter kunnen onderscheiden van elkaar via hun unieke competenties en specialisaties én op het inkomstenniveau dat gegenereerd wordt.

De overgang tussen het oude en nieuwe programma zal zo’n 18 maanden duren en heeft een directe impact op zo’n 640.000 partners die Microsoft wereldwijd telt. Samen zijn ze goed voor ongeveer 160 miljoen klanten.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content