Microsoft lanceert zijn “beveiligingsmerk”, Forefront

Microsoft groepeert zijn beveiligingsproducten voor professionelen onder een nieuw merk, ‘Forefront’.

Na de overname van Sybari met zijn AntiGen beveiligingsproducten – nu een jaar geleden – kondigt Microsoft op TechED in Boston een nieuwe naam voor zijn professionele beveiligingsproducten aan: ForeFront. Hiermee bevestigt Microsoft zijn intentie om een volledig en geïntegreerd gamma van beveiligingsproducten te creëren, nauw geïntegreerd met de Microsoft infrastructuur. Op die wijze moet ook het uitrollen en het beheer van die beveiligingsoplossingen makkelijker worden.’Microsoft Client Protection’ wordt ‘Microsoft ForeFront Client Security’, met een open beta eind dit jaar (en beschikbaar in het tweede kwartaal van volgend jaar). Ook een aantal Microsoft AntiGen producten veranderen van naam en worden ‘Microsoft ForeFront Security for Exchange Server’ en ‘Microsoft ForeFront security for SharePoint’ – bestemd om samen met de nieuwe 2007 versies van deze producten beschikbaar te komen. Op TechED werd ook ISA Server 2006 aangekondigd, met nieuwe mogelijkheden als ‘Secure Application Publishing’ (voor gebruikers die vanop afstand een beveiligde toegang tot Exchange, SharePoint en webtoepassingen in het algemeen nodig hebben). Dit is onder meer mogelijk door de nauwe integratie met Active Directory en Exchange.Ted Kummert, corporate v-p van Micrsofts ‘Security, Access and Solutions Division’ (SASD), benadrukt hoe de eigen producten, gecombineerd met de AntiGen producten (evenals de producten van Whale Communications – een overname aangekondigd in mei, met producten voor ‘remote access’ tot toepassingen) “de gebruikers in staat moeten stellen om op een efficiënte wijze hun informatie te beschermen en de toegang te controleren. Op die wijze kunnen we hen helpen hun IT activiteiten beter af te stemmen op de bedrijfsnoden en de gedane investeringen in infrastructuur ten volle laten renderen.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content