Microsoft nieuwe stijl?

22/03/02 om 00:00 - Bijgewerkt op 21/03/02 om 23:59

Bron: Datanews

Softwaregigant Microsoft doet er de laatste tijd echt alles aan om zijn imago wat bij te stellen. Dat bleek nog maar eens toen CEO Steve Ballmer vorige week Europa bezocht.

Eerder dit jaar kondigde Microsoft een tijdelijke ontwikkelingsstop af de programmeurs werden opnieuw op cursus gestuurd om meer te leren over de beveiliging van hun producten. Dat was ook wel nodig, want als marktleider trekken de producten van Microsoft meer aanvallen aan dan andere producten. Met alle visibiliteit vandien. Dus lanceerde Bill Gates het trustworthy computing initiatief.En tijdens zijn keynote speech op CeBIT hamerde Steve Ballmer erop dat zijn bedrijf beter moet leren samenwerken met zijn partners, zijn klanten, zijn ontwikkelaars. Waarom zo veel spijtbetuigingen, gooiden we Ballmer tijdens een interview voor de voeten. De hele industrie heeft een beveiligingsprobleem. Wij zijn de leider, dus moeten wij daar het voortouw nemen. Datzelfde leiderschap verklaart volgens Ballmer ook waarom hij op CeBIT zijn mea culpa uitte We werken nu al hard aan goeie afspraken met onze partners. Maar ons engagement moet nog groter zijn dan dat van andere bedrijven. Dat het uitgerekend Ballmer is die dergelijke uitspraken doet, is ironisch hij wordt immers algemeen gezien als de man die al die tijd bepaald heeft hoe de hardwareleveranciers en andere partners onder druk worden gezet.Zowel tijdens zijn presentatie op de Visual Studio .Net lancering als tijdens het gesprek achteraf, toonde Ballmer zich van zijn beste kant. Niet te provocerend, aimabel. Ballmer legt er echter zelf al te veel de nadruk op dat het charmeoffensief niets te maken heeft met de afwikkeling van een reeks processen tegen Microsoft.Afwachten dus of deze PR-actie ook concreet gestalte krijgt in de marketingstrategie.

Onze partners