Misleidt de hotelsite Booking.com haar klanten?

25/04/14 om 11:15 - Bijgewerkt om 11:15

Bron: Datanews

"We hebben nog 1 kamer vrij!" Met die melding probeert de hotelsite Booking.com haar klanten snel overnachtingen te doen reserveren. Volgens de Nederlandse Reclame Code Commissie is deze boodschap misleidend.

Misleidt de hotelsite Booking.com haar klanten?

Volgens de Nederlandse Reclame Code Commissie (RCC) misleidt Booking.com haar klanten met boodschappen als "We hebben nog 1 kamer vrij!". Dat schrijft het Algemeen Dagblad en wordt door de Commissie bevestigd aan NU.nl.

Hoewel deze melding inhoudelijk juist is voor wat Booking.com zelf betreft, maakt ze niet genoeg duidelijk dat er mogelijk wél nog meerdere kamers te reserveren zijn via de site van het hotel zelf of via andere websites. "De aanduiding 'we' maakt onvoldoende duidelijk dat de schaarste alleen betrekking heeft op de website van Booking.com", aldus de RCC.

De uitspraak van de RCC is nog niet definitief. Booking.com kan er de komende twee weken nog bezwaar tegen aantekenen.

Lees meer over:

Onze partners