Mms geraakt niet op dreef

Vooral de West-Europese gsm-gebruiker heeft weinig boodschap aan mms (multimedia services). Gsm’s met camera’s genoeg, maar foto’s versturen is nog steeds niet populair. Dat besluit consultantsbureau A.T. Kearney na een wereldwijd onderzoek.

Wereldwijd blijkt al meer dan de helft van de gsm’s een camera te hebben. Toch krijgt mms geen voet aan de grond in West-Europa. Slechts 18 procent verstuurde of downloadde dit jaar minstens één keer per maand een foto. Vorig jaar was dat 14 procent. De vergelijking met Japan is confronterend. Daar mms’t 42 procent van de gsm-bezitters minstens één keer per maand.De operatoren hopen op de populariteit van muziekdownloads. Wereldwijd is die sinds vorig jaar gestegen van 20 naar 33 procent (van de mensen die minstens één keer per maand een nummer downloaden). Maar ook hier blijft West-Europa maar lauw presteren met 24 procent. Alle meer oostelijke gebieden – van Oost-Europa tot Japan – staan bovenaan de lijst. Ook mobiel tv-kijken zit wereldwijd in de lift. Vooral jonge mensen zijn in de toekomst bereid om daarvoor te betalen, vooral voor nieuws en sport, aldus nog de studie.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content