Mobiele televisie alles behalve populair

Telenet mag zijn heil dan wel zoeken in [mobiele televisie], een nieuwe melkkoe zal het niet worden. Of toch zeker in de eerstkomende jaren niet. Dat blijkt uit een recent onderzoek van het gerespecteerde onderzoekbureau M:Metrics.

Telenet mag zijn heil dan wel zoeken in [mobiele televisie], een nieuwe melkkoe zal het niet worden. Of toch zeker in de eerstkomende jaren niet. Dat blijkt uit een recent onderzoek van het gerespecteerde onderzoekbureau M:Metrics.

Uit de studie blijkt dat de aanbieders van mobiele tv-diensten zelfs meer klanten verliezen dan dat ze er bij krijgen. Consumenten die al eens geëxperimenteerd hebben met mobiele tv, zeggen hun abonnement massaal op. De hoge kosten, de slechte beeldkwaliteit en de haperende betrouwbaarheid zijn de grote boosdoeners.

Voor het onderzoek werden in de herfst van 2007 ongeveer 35.000 gebruikers ondervraagd in Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Italië, Spanje en de VS. In die landen kijken op dit ogenblik 3.7 miljoen mensen naar mobiele tv.

Het aantal kijkers steeg tussen januari en november 2007 wel met 36 procent, maar gelijktijdig steeg ook het aantal ‘opzeggers’ met 68 procent. In Frankrijk is de verhouding tussen kijkers en ex-kijkers 1 op 2,7, in Duitsland 1 op 2,1.

De Amerikaanse opdrachtgever Tellabs liet de studie uitvoeren om na te gaan of er in extra infrastructuur geïnvesteerd moet worden om de daling een halt toe te roepen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content