Mobistar vernieuwt residentieel aanbod

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Mobistar lanceert nieuwe abonnementsformules voor mobiele klanten die voortaan ingedeeld worden in ‘dieren’. Op een vernieuwd zakelijk aanbod is het nog even wachten.

Mobistar lanceert nieuwe abonnementsformules voor mobiele klanten die voortaan ingedeeld worden in ‘dieren’. Op een vernieuwd zakelijk aanbod is het nog even wachten.

Met het vernieuwde residentiële abonnementsaanbod wil Mobistar naar eigen zeggen reageren op de kritiek dat bellen en sms’en te duur zou zijn. De operator heeft zich ook laten leiden door een onderzoek dat het door GfK liet uitvoeren onder 3.000 consumenten. Daaruit bleek in de eerste plaats – en dat is geen verrassing – dat consumenten meer controle en transparantie willen over tarieven.

De operator wil ook anticiperen op een aantal maatregelen die minister Vande Lanotte plant door te voeren, zoals een kortere contractduur. Met de nieuwe abonnementen die telefonie, sms’jes en mobiele data bundelen (Eekhoorn, Kangoeroe, Dolfijn en Panter) kan een klant elke maand kosteloos omschakelen naar een andere formule. Dat is ongetwijfeld goed nieuws voor heel wat klanten, maar staat dan wel weer tegenover dat consumenten die zich toch engageren om 12 maand klant te blijven een korting krijgen van 20 procent.

“Mobiele telefonie zit duidelijk in het hart van onze strategie. We willen de consument zeker niet opdringen om ook andere producten af te nemen”, zei Jean-Marc Harion na afloop van de persconferentie waarmee hij verwees naar het vernieuwde, geïntegreerde aanbod van Belgacom. Dat aanbod vertrekt eerder vanuit een breedbandverbinding als dé manier om wifi in de thuisomgeving aan te bieden, met 3G als extra.

Wachten op zakelijk aanbod Ondertussen is het nog wachten op een vernieuwd zakelijk aanbod. Dat zou er over een tweetal maand aan komen en wel de kaart van convergentie trekken. Ceo Jean-Marc Harion heeft eind januari nog aangekondigd dat hij het marktaandeel van Mobistar bij ondernemingen wil verdubbelen – een ambitie die hij deelt met zijn voorganger Benoit Scheen. Hoe dat precies moet gebeuren, en of daar ook fikse investeringen voor gemaakt worden, is voorlopig nog onduidelijk. Wel werd de verkoopsdivisie in februari al onderverdeeld in twee business units. Stephane Beauduin werd daarbij verantwoordelijk voor de bedrijfsmarkt.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content