MySpace mikt op publiek van MSN en Yahoo

MySpace.com, de populaire webportal van News Corp., heeft grote ambities, als we topman Rupert Murdoch mogen geloven. De site moet de MSN’s en Yahoo’s van deze tijd het vuur aan de schenen leggen.

Het was de eerste keer dat mediamagnaat Murdoch uitleg verschafte over de toekomst van de bekende portaalsite MySpace. Hij deed dat voor een publiek van mediainvesteerders. Duidelijk is dat hij wil evolueren. MySpace mag niet ouderwets worden. Om de site hip te houden bij haar doelpubliek, jongeren, gaan de mogelijkheden binnenkort uitgebreid worden. Zo zou er instant messaging (zoals MSN Messenger) bijkomen, naast een zoekmachine en de mogelijkheid om videobestanden uit te wisselen. Ook komt er in de toekomst waarschijnlijk een internettelefoniedienst à la Skype op de portal.Murdoch beweerde dat de site nog onvoldoende rendeert, wat de advertenties betreft. Hij sprak daarom over mogelijke outsourcing van de advertentieverkoop. Volgens de mediamagnaat heeft zijn portaalsite een “enorm” potentieel en hij vermeldde een omzet van 400 miljoen dollar tegen 2007.MySpace heeft nu al 47 miljoen leden en “dat aantal groeit met een 1 miljoen per week”, beweert Murdoch. De portal haalde in december 32 miljoen bezoekers. Dat is niet echt enorm, maar veel van hen spendeerden wel meer dan twee uur op de site, wat MySpace in de top-drie van pageviews katapulteert. Enkel eBay en Yahoo doen beter.Bedoeling is ook de site internationaal meer bekend te maken. Vooral Europa komt nu duidelijker in beeld, maar op lange termijn zou ook de rest van de wereld moeten kennismaken met MySpace.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content