N-Allo en Brucall samen in zee

N-Allo, een van de grootste Belgische aanbieders van callcenterdiensten, fuseert binnenkort met het kleinere Brucall. De gesprekken zijn in een ver gevorderd stadium, schrijft de krant De Tijd. De jure gaan beide bedrijven op in een holding, maar omdat N-Allo veel groter is, gaat het de facto om een overname.

Het ging al even minder goed met Brucall. Het bedrijf is structureel verlieslatend. Vorig jaar leed het een nettoverlies van 0,9 miljoen euro op 6,75 miljoen omzet. Gecumuleerd betekent dat een verlies van 5,5 miljoen. Bovendien blijkt Brucall, met zo’n honderd callcenteroperatoren, te klein voor de sector. Het moest op zoek naar een partner en kwam zo bij N-Allo terecht.N-Allo, één van de grootste Belgische spelers in de sector van de telemarketing, teleservices en callcenters, boekte vorig jaar 36,3 miljoen euro omzet en 0,5 miljoen winst. Voor dit jaar verwacht de directie een omzet van zo’n 40 miljoen euro. Het bedrijf is in handen van stroomleverancier Electrabel en 75 to 80 procent van de omzet is momenteel afkomstig uit de energiesector. Het huwelijk met Brucall – in de vorm van een holding – kan N-Allo een gevarieerder klantenbestand bezorgen.Andere, niet-energiegerelateerde klanten van N-Allo zijn onder meer De Post, de Federale Verzekering, de stad Gent, de watermaatschappij TMVW en het afvalbedrijf Sita. Brucall draagt klanten aan als Proximus, Roularta, Test-Aankoop, Neckermann en Yves Rocher.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content