N-Allo koopt 25 procent GIMB-participatie in Brucall

Frederik Tibau expert Digital Innovation & Growth bij Agoria

Electrabel dochterbedrijf N-Allo, één van de grootste aanbieder van callcenter-diensten, heeft de 25 procent participatie van de Gewestelijke InvesteringsMaatschappij van Brussel (GIMB) in Brucall overgenomen.

Electrabel dochterbedrijf N-Allo, één van de grootste aanbieder van callcenter-diensten, heeft de 25 procent participatie van de Gewestelijke InvesteringsMaatschappij van Brussel (GIMB) in Brucall overgenomen. N-Allo bezat reeds de overige 75 procent.

“Toen we in 2005 een participatie namen van 75 procent in Brucall, was met de GIMB afgesproken dat we de overige 25 procent in 2012 konden overnemen”, vertelt N-Allo ceo Martin Claes. “Dat is nu gebeurd. Het zal de integratie van de inbound en outbound call centerdiensten makkelijker maken”, aldus Claes die geen overnamebedrag vrij wil geven.

De naam Brucall zal wel behouden blijven omdat het als merknaam wel interessant is en Martin Claes toch nog even voorzichtig wil afwachten of de integratie op termijn ook de juiste strategie is. N-Allo, dat opgericht is in 1999, nam in september vorig jaar ook al een meerderheidsparticipatie van 51 procent in Digitopia, gespecialiseerd in digital signage.

Voor de GIMB is de verkoop een verademing, zo schrijft de krant De Tijd. Het heeft een moeilijk jaar achter de rug met forse waardeverminderingen in onder meer het beursgenoteerde communicatiebureau Polygone (4 miljoen euro) en het e-commercebedrijf Borderlinx (5,5 miljoen euro). Daardoor dook het nettoresultaat van GIMB 13,4 miljoen euro in het rood.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content