Nationale Loterij zoekt partner voor multimediapoot

De Nationale Loterij zoekt een partner die het kansspelenbedrijf op het internet, via mobiele telefoons en digitale televisie een plaats kan geven. Daarvoor heeft het een Europese aanbesteding gepubliceerd.

Tot 1 oktober kunnen kandidaat-investeerders inschrijven op de offerte-aanvraag van de Nationale Loterij. Dat meldt De Standaard vandaag. Het bedrijf dat uiteindelijk uit de bus komt, moet het kansspelenbedrijf de mogelijkheid bieden om topproducten als Lotto, Joker, Keno en Pick 3 online, via gsm of via digitale televisie beschikbaar te maken. Dat systeem zou in het najaar van 2008 op poten moeten staan.Het huidige verdeelnetwerk van dagbladhandelaars is goed voor 80 procent van de omzet. Volgens de Nationale Loterij blijft dat netwerk zeker het belangrijkste verkoopkanaal, maar “bestaat de mogelijkheid tot kannibalisering”. Toch verwacht het overheidsbedrijf ook nieuwe klanten binnen te halen, zij die vandaag geen tijd hebben om de krantenwinkel binnen te lopen. Ook is er de hoop een aandeel van de surfers op illegale gokwebsites weg te lokken naar de meer ‘veilige’ websites van de Nationale Loterij. De ontwikkelaar van het onlinesysteem moet bijvoorbeeld voor zorgen dat minderjarigen niet aan de spelletjes kunnen deelnemen en dat deelnemers slechts een of twee keer per week de kans krijgen via het internet de Lottoproducten te kopen.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content