Netmining in Amerikaanse handen

20/11/08 om 10:40 - Bijgewerkt om 10:39

Bron: Datanews

De Amerikaanse leverancier van online marketingdiensten Innovation Interactive, heeft het Belgische Netmining gekocht.

De Amerikaanse leverancier van online marketingdiensten Innovation Interactive, heeft het Belgische Netmining gekocht.

Netmining is gespecialiseerd in webtechnologie die het gedrag van een surfer bestudeert en daaruit bijvoorbeeld een 'koopintentie' helpt afleiden. Met name de meeste grote automerken (BMW, Audi, Saab,...) zijn klant, maar ook Danone, UPC en Belgacom. Wie naar de website van die merken surft, weet dus dat op de achtergrond continu zijn koopintentie gemeten wordt en dat daar eventueel ook een 'opvolgactie' aan gekoppeld wordt. Denk aan een aangepaste reclamebanner of een popup à la 'Wilt u dit pakket kopen, klik hier'.

Ondanks mooie klantenreferenties leed Netmining het afgelopen boekjaar een netto-verlies van 100.000 euro. Hoeveel geld Innovation Interactive op tafel gelegd heeft, is niet bekend gemaakt. De Amerikanen willen de technologie van Netmining als een afzonderlijk product blijven aanbieden, maar zullen ze ook integreren in het eigen SearchIgnite-platform.

Onze partners