Nieuwe look voor Instagram

© Instagram

Instagram heeft een nieuw uiterlijk. Het camera-icoontje ziet er eenvoudiger uit – een cirkel in een vierkant – en heeft de kleuren van de regenboog.

Ook de icoontjes van de apps Layout, Boomerang en Hyperlapse zijn aangepast. “Onze aangepaste look laat zien hoe levendig en divers jullie verhalen zijn geworden”, aldus Instagram woensdag.

Ook de app zelf is eenvoudiger gemaakt. Dat ”legt meer nadruk op je foto’s en video’s zonder de navigatie te veranderen”, zegt Instagram.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Instagram werd eind 2010 gelanceerd. Ongeveer 1,5 jaar later waren er al 100 miljoen actieve gebruikers. Facebook kocht het toen voor ongeveer 1 miljard dollar. De teller staat nu op 400 miljoen actieve gebruikers. Op een gemiddelde dag worden er ongeveer 80 miljoen foto’s geüpload. (ANP/WK)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content