NMBS communiceert voortaan ook via Facebook

© belga

Spoorwegmaatschappij NMBS, die ruim anderhalf jaar geleden een Twitter-account lanceerde, breidt haar aanwezigheid op de sociale media uit. Voortaan worden ook via Facebook de vragen van klanten beantwoord. De sociale media zullen ook zeven dagen per week bemand zijn, zo meldt de NMBS.

“Via Facebook zullen vragen kunnen gesteld worden die een uitgebreider antwoord vereisen dan wat via Twitter mogelijk is”, luidt het in een persbericht.

Paraat in het weekend

De beide accounts worden door hetzelfde, uitgebreide, team bemand. Zij zullen voortaan ook in het weekend (telkens van 8 tot 22 uur) paraat staan. Tot nu toe was het socialemediateam enkel op weekdagen (van 6 tot 22 uur) actief.

De Twitter-accounts @nmbs en @sncb werden op 24 oktober 2013 gelanceerd. Sindsdien tellen ze samengeteld 33.000 volgers, verschenen er 335.000 tweets over de NMBS en verspreidde het Twitter-team 87.400 antwoorden op vragen van klanten.

De Facebook-pagina’s zijn te bereiken via www.facebook.com/nmbs en www.facebook.com/sncb.

“Onze nieuwe commerciële strategie richt zich op een moderne en interactieve communicatie met de klanten. Ook de nieuwe communicatie- en verkoopkanalen maken het voor NMBS mogelijk om meer jongeren aan te spreken. Een publiek dat we moeten sensibiliseren en binden aan het bedrijf”, stelt Bart De Groote, algemeen directeur marketing & sales bij de NMBS. (Belga/NS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content