Nooit zoveel telecomklachten als nu

Uit het jaarverslag van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie blijkt dat er vorig jaar een derde meer klachten waren dan in 2005. Het aantal klachten over Talk Talk, Versatel/Tele2, Telenet, Mobistar en Belgacom stegen het sterkst.

Uit het jaarverslag van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie blijkt dat er vorig jaar een derde meer klachten waren dan in 2005. Het aantal klachten over Talk Talk, Versatel/Tele2, Telenet, Mobistar en Belgacom stegen het sterkst.

De ombudsdienst kreeg vorig jaar welgeteld 20.422 klachten. De meestgehoorde klacht is dat de telecombedrijven geen of geen duidelijke informatie geven. Langs de ene kant zijn er flink wat klachten over technische problemen, met name bij producten waarvoor complexe technologie gebruikt wordt (de triple-play producten). Maar het merendeel van de klachten gaan toch over administratieve problemen en onduidelijkheden in contractuele bepalingen zoals opzegvergoedingen bij beëindiging van een contract.

Ombudsman Luc Tuerlinckx stelt in zijn [verslag] dat de hoofdoorzaken bij de telecombedrijven de moeilijke communicatie tussen bedrijf en klant zijn, en de nog steeds onderbemande klantendiensten.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content