Onaangename ict-fout voor klanten Bank van de Post

Enkele honderdduizenden klanten van de Bank van de Post hebben bij het begin van het jaar een onaangename verrassing gehad. De bank moest geld van hun rekening afhalen dat er onterecht op was terechtgekomen na een ict-fout.

Enkele honderdduizenden klanten van de Bank van de Post hebben bij het begin van het jaar een onaangename verrassing gehad. De bank moest geld van hun rekening afhalen dat er onterecht op was terechtgekomen na een ict-fout.

Het bericht staat te lezen in Le Soir. Aan de basis van het probleem lag de ‘aangroeipremie’, die op 1 april 2009 ‘getrouwheidspremie’ werd, na een Europese richtlijn. Maar omdat in de ict-systemen die aanpassingen niet werden doorgevoerd, werden die premies tot eind juni dubbel betaald.

Omdat de Bank van de Post de premies pas op het einde van het jaar verrekent, kwamen honderdduizenden klanten volgens Le Soir voor een onaangename verrassing te staan. Immers, de bank moest daarom per klant kleine sommen geld terugvorderen. Volgens David Moucheron, afgevaardigd bestuurder van de Bank van de Post, zou “minder dan 15 procent van de klanten het voorwerp geweest zijn van een correctie van meer dan één euro.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content