ONE Agency lanceert B2B-platform 'Glowbox'

12/03/09 om 08:00 - Bijgewerkt om 07:59

Bron: Datanews

Het e-marketingbureau ONE Agency lanceert binnen enkele weken het nieuwe B2B-webplatform 'Glowbox'. Dat kondigde Jo Caudron aan tijdens een uiteenzetting op de Plugg-conferentie.

Het e-marketingbureau ONE Agency lanceert binnen enkele weken het nieuwe B2B-webplatform 'Glowbox'. Dat kondigde Jo Caudron aan tijdens een uiteenzetting op de Plugg-conferentie.

"De idee achter 'Glowbox' is om sneller én kwalitatiever een site te kunnen opleveren voor de klant", verduidelijkt projectleider Erik Evrard. Het nieuwe platform moet heel wat onderliggende technologie van (sociale) websites bundelen. Tot voorheen is daar nog steeds heel wat maatwerk mee gemoeid. "De bedoeling is om in plaats van weken of maanden over slechts enkele dagen te spreken wanneer een klant een nieuwe website bestelt", legt Erik uit. Dat klinkt vooral erg interessant voor marketeers die snel een campagne willen starten met bijbehorende website.

Het platform zal gebaseerd zijn op PHP en de open source software Drupal. "Uiteindelijk zal je het pakket kunnen vergelijken met de cockpit van een vliegtuig. Je zal over ontzettend veel knopjes beschikken om een website aan te passen", zegt de projectleider nog die het over een commerciële lanceringsdatum van midden juni heeft. "Door ervoor te zorgen dat er meer configuratie en minder programmatie aan te pas komt, moet een project niet alleen sneller maar ook goedkoper worden."

ONE Agency hoopt ook om flink wat partners in binnen- en buitenland aan te trekken, om zo een hefboomeffect te creëren. Voor het mobiele luik wordt alvast met Siruna in zee gegaan, het vroegere Mobixx dat in december 2007 als een spin-off van het IBBT opgericht werd. Via die technologie moet elke site automatisch aangepast wordt aan het scherm van een gsm of smartphone. Overigens moet Glowbox op termijn ook modules bevatten die de integratie met ERP- of CRM-toepassingen verzorgen.

Onze partners