Oracle koopt Datalogix

Co-CEO Mark Hurd van Oracle. © Belga

Oracle wil Datalogix overnemen, de intentieverklaring hiervoor is inmiddels getekend. Datalogix maakt software voor het bijhouden van commerciële transacties en aanbiedingen, waarbij van individuele klanten een kopersprofiel wordt gemaakt.

Datalogix is in gebruik bij grote adverteerders, waaronder 82 bedrijven uit de Amerikaanse top-100. Via Datalogix krijgen zij snel inzicht in de beleving van de klant wanneer deze wordt geconfronteerd met reclame-uitingen. Bijvoorbeeld via sociale media zoals Facebook en Twitter.

Cloud

Datalogix werkt via de cloud en daarop wil Oracle een uitgebreider aanbod leveren, vooral ten behoeve van marketeers. Ook uitgevers van periodieken vallen in de doelgroep van de combinatie. Via het gezamenlijke aanbod en koppeling van bestanden moet het mogelijk worden om individuele klanten te identificeren en op hen toegesneden advertenties aan te bieden.

Het is niet de eerste keer dat Oracle zich op marketing stort. Eind december 2013 betaalde het anderhalf miljard dollar voor de overname van Responsys, waarmee je onder meer op maat gemaakte e-mailcampagnes maakt en opvolgt. Toen legde Oracle anderhalf miljard dollar neer voor de overname. Afgelopen zomer nam het bedrijf dan weer Micros Systems over, met 5,3 miljard dollar de grootste overname van Oracle sinds Sun Microsystems.

Via Automatiseringsgids

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content