Oracle OpenWorld: beetje low profile voor Fusion Applications

Wij begonnen al te vermoeden dat Oracle zijn slogan en strategie voor Fusion Applications in de diepvriezer, of zelfs in de vergeetput had gestopt.

Wij begonnen al te vermoeden dat Oracle zijn slogan en strategie voor Fusion Applications in de diepvriezer, of zelfs in de vergeetput had gestopt.

Immers: geen enkele verwijzing ernaar in de lezingen of – duidelijker nog – in de titels van de sessies voor de deelnemers aan OpenWorld.in het vergeetboek geraakt? Opgeofferd? Toch niet, maar Oracle stelt zich opeens veel voorzichtiger. Er is in feite niets veranderd sinds vorige editie van OpenWorld waar we die heroriëntering van intenties al konden aanvoelen.

Dit jaar kregen we dus bevestiging van wat zich sinds vorig jaar leek af te tekenen: Oracle’s definitie van het Fusion-applicatie-aanbod is gaandeweg fors geëvolueerd. Terwijl het bij de start ging om een versmelting van het beste van Oracle, JD Edwards, Siebel, Peoplesoft en andere in één aanbod, is de ‘fusie’-oefening inmiddels gereduceerd tot de integratie binnen bestaande applicaties – die zeker nog zullen evolueren en wat ideeën zullen vergaren bij de collega’s – met nieuw potentieel, genre Web 2.0.

En wat meer is: de roll-outkalender blijft nog altijd vaag. Men komt dit jaar niet verder dan de officiële aankondiging van de lancering van enkele eerste Fusion-toepassingen. “Die lanceringen hebben overigens wel plaatsgevonden”, beklemtoont Chuck Rozwak, vice-president Product Development. “Bijvoorbeeld de nieuwe EPM-versie die we deze zomer hebben gelanceerd.”

Als dit concept van Fusion en die spreiding over meerdere jaren gehandhaafd blijven, lijdt het geen twijfel dat de intrinsieke aard van de toekomstige Fusion-applicaties nog zal moeten evolueren, volgens de eisen en nieuwe wendingen van de markt.

Bij dit alles vragen wij ons toch wel af wat er uiteindelijk nog overblijft van dat onderscheid tussen de herbevestigde evolutie van de bestaande applicaties en die vervagende toekomstige lijn…

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content