PayPal wil ook in offline winkels doordringen

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

PayPal – de Amerikaanse specialist in online betalingen – is van plan om haar diensten ook in de ‘offline’ winkelwereld (POS) aan te bieden.

PayPal – de Amerikaanse specialist in online betalingen – is van plan om haar diensten ook in de ‘offline’ winkelwereld (POS) aan te bieden.

PayPal – de Amerikaanse specialist in online betalingen en dochter van eBay – is van plan om haar diensten ook in de ‘offline’ winkelwereld aan te bieden. Voor het eind van dit jaar moeten in Amerika de eerste point-of-sales (pos) de mogelijkheid bieden om aankopen in de winkel af te rekenen via PayPal. “Volgend jaar willen we de dienst vrij agressief uitrollen via retail partners”, zegt Sam Shrauger, vp global product and experience. Tegen eind 2012 moeten 20 grote winkelketens ‘live’ zijn. Aanvankelijk enkel in de Verenigde Staten, al loopt er wel een trial in het Verenigd Koninkrijk. De pizzaketen Pizza Express zal er PayPal-betalingen aanvaarden.

De demarche van PayPal past in de strategie om de ‘digital wallet’ aan te bieden op steeds meer plaatsen én devices. “Bijna 10 jaar geleden zijn we gestart met het aanbieden van een digital wallet op het web. Dat is ons dna sinds dag 1. Nu zien we het internet doordringen op zowel smartphones, televisies en allerlei elektronische toestellen. Voor ons zijn dat stuk voor stuk devices waar consumenten hun wallet zullen willen gebruiken en dus willen we daar aanwezig zijn”, zegt Shrauger. Dit jaar verwacht PayPal de kaap van 3 miljard dollar aan mobiele transacties over het platform te zullen ronden. Tegen 2013 moet dat aantal toenemen tot 7,5 miljard. Sinds twee weken kunnen ook gebruikers van de Xbox-console van Microsoft betalingen uitvoeren via PayPal en ook de mobiele applicaties worden verder uitgebouwd.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content