Pc-banking BNP Paribas Fortis ligt plat (update)

Stefan Grommen

10/01/2011 - 16:57

BNP Paribas Fortis

BNP Paribas Fortis

Geen enkele klant van BNP Paribas heeft nog toegang tot zijn pc-bankingtoepassing. De bank heeft die zelf op non-actief gezet.

Klanten van BNP Paribas Fortis die proberen in te loggen op hun pc-bankingaccount krijgen al de hele dag de boodschap te zien dat er technische problemen zijn. Woordvoerster Hilde Junius bevestigt dat er kopzorgen zijn met een nieuwe versie van de toepassing die vanochtend werd gelanceerd. "Die nieuwe versie gaf problemen, waardoor men beslist heeft het systeem op non-actief te zetten. We zijn volop aan een oplossing aan het werken. Mochten er eventuele fouten gebeurd zijn, worden die natuurlijk hersteld." Een precieze verklaring voor het probleem kan Junius (nog) niet geven. "Maar Bank van de Post werkt met hetzelfde systeem en die ondervinden geen problemen."

Over wanneer het probleem opgelost zal zijn, is nog geen duidelijkheid. Junius benadrukt dat verrichtingen wel mogelijk blijven via alle andere kanalen (phone banking, selfbanking in de kantoren en ook mobile banking).

Update: BNP Paribas Fortis meldt dat het probleem gisteravond alsnog opgelost is.

Data News in je nieuwsoverzicht op Facebook

Meer over: , ,

 

Reacties

Pierke L | 11 januari 2011

"We zijn volop aan een oplossing aan het werken." En intussen? Terug naar de oude versie? Ik weet niet hoe het zit met andere gebruikers, maar gezien de ervaring met eerdere nieuwe versies van deze software, weet ik nog niet zo zeker, of ik wel behoefte heb aan een nieuwe versie.

Ongepast?

JLL3 | 11 januari 2011

Het enige antwoord van de helpdesk op 10/1 om 15.46u : We hechten veel belang aan het uiten van uw ontevredenheid en willen u bedanken voor de belangrijke informatie die u ons doorgegeven heeft (!?) We zullen uw vraag met de grootste zorg onderzoeken en verbinden ons ertoe u zo snel mogelijk een antwoord te bezorgen. Vergelijk dit met het antwoord van de woordvoerster van BNP Paribas Fortis (die niet aan de pc banking klanten werd medegedeeld) : een gebrek aan korrekte communicatie...dit roept herinneringen op ! Ten tijde van Jean-Pierre Cardinael 20 jaar lang ICT Manager van Fortis, was zulk een langdurige panne ondenkbaar geweest ! O tempora, o mores !

Ongepast?

Tirlala | 10 januari 2011

Typisch voor de banken, ze hebben een uitleg voor alles, behalve een geloofwaardige.

Ongepast?

 

Reageer

Nieuwsbrief

Schrijf u in op Data News dagelijkse nieuwsbrief

Schrijf u in op Data News Start-ups maandelijkse nieuwsbrief

Schrijf u in op Data News Jobs wekelijkse nieuwsbrief

E-mail:
 

Whitepapers

 
 

Wij raden ook aan