Perpetuum mobile

19/02/09 om 09:00 - Bijgewerkt om 08:59

Bron: Datanews

Wat minder volk, wat meer ademruimte. Wat minder gebrul, wat meer gefluister. Wat extra inhoud, een beetje minder marketing. Wat minder cava, maar veel meer droge broodjes.

Wat minder volk, wat meer ademruimte. Wat minder gebrul, wat meer gefluister. Wat extra inhoud, een beetje minder marketing. Wat minder cava, maar veel meer droge broodjes.

Aanzienlijk minder taxi's ook op de Plaza Espanya, des te meer volk in maatpak op de metro. Maar toch geen metroticket meer in de 'goody bag', ook geen gratis shuttle van de luchthaven naar het congrescentrum. Spandoeken en billboards rond het congrescentrum? Geschrapt! Vijf hostessen voor een stand? Dat kan ook met drie: doe ze eventueel nog wat minder kleren aan.

Crisis, ook in mobiele telecom? Nee hoor mijnheer, dat komt wel weer goed. En gelijk hebben ze waarschijnlijk nog ook. Het mag dit jaar dan al wat minder geweest zijn op het Mobile World Congress, een 'back to reality check' kon de sector van harder-better-faster-stronger wel gebruiken.

En de consument? Die belde de afgelopen weken en maanden maar verder, tikte sms'jes als nooit voorheen en gooide alsmaar meer datapakketjes de ether in. Zie je wel dat het goed komt. Wat minder gemekker, wat meer vertrouwen.

Van onze man op het Mobile World Congress in Barcelona

Onze partners