Promedia gaat op in crossmediaal Truvo

29/05/07 om 00:00 - Bijgewerkt op 28/05/07 om 23:59

Bron: Datanews

Promedia, bekend van de Gouden Gids, krijgt samen met de rest van het moederbedrijf World Directories een nieuwe naam, Truvo. Met de nieuwe naam wil het bedrijf ook volledig 'crossmediaal' gaan. Een belangrijke opdracht is daarin weggelegd voor de nieuwe Belgische it-manager, Luc Verhelst (ex-Fortis en CM).

Truvo wordt de nieuwe naam voor het consortium World Directories. Dat internationale bedrijf is ook eigenaar van Promedia, dat bekend is van de Gouden Gids en de Witte Gids. "De lancering van de nieuwe naam gaat gepaard met een nieuwe strategie," legt communicatiedirecteur Steven Goossens ons uit. "We willen ons positioneren als multi- en crossmediaal bedrijf, dus niet alleen online en papier. De bedoeling is dat we onder meer een one-stop-shop worden voor search engine marketing, search engine optimization, wireless. Veel uitgebreider dus dan ooit tevoren."Het bedrijf zal later dit jaar met een aantal concrete initiatieven komen, maar daarover kan Goossens nog niets kwijt. De naam Truvo betekent overigens niets, "net zoals Google niets betekent," aldus de ietwat overmoedige vergelijking van Goossens.PioniersjarenBij Truvo België vindt het ict-wereldje alvast een oude bekende terug, met name Luc Verhelst. De Antwerpenaar, vader van 3 kinderen, was tot voor een paar maanden director information management and architecture risk bij bankgroep Fortis. Tevoren (tot 2005) maakte hij carrière als it-directeur bij Kind en Gezin en bij CM.Ook bij Truvo wordt Verhelst it-directeur. Hij heeft de leiding over de Belgische it-organisatie gekregen en een zitje in het directiecomité. "Dat laatste onderstreept het belang van it voor Truvo," aldus Verhelst.Verhelst koos naar eigen zeggen voor Truvo omwille van het internationale karakter van het bedrijf en omwille van het feit dat "it er echt core is: de databases zijn er de belangrijkste troeven.""Het feit dat ik terug naar mijn roots wou als it-manager met zowel een operationele als strategische verantwoordelijkheid heeft ook meegespeeld," legt Verhelst uit. "Kunnen denken én doen was belangrijk in deze keuze. Bij Fortis was het vooral enkel denken (voor mij toch, en voor de meesten enkel doen) en dat heeft dan ook de doorslag gegeven bij mijn verandering, ook al zal ik Fortis altijd een fantastisch bedrijf blijven vinden. Ook het entrepreneurship en grote ambitie die ik heb aangetroffen, trok me aan. De lat ligt hoog maar het kriebelt werkelijk, ik voel terug de sfeer van de pioniersjaren."

Onze partners