Proudfield zet in op social media games

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

De Belgische start-up Proudfield ontwikkelt naast businessapplicaties voor sociale netwerken, nu ook ‘social media games’.

De Belgische start-up Proudfield ontwikkelt naast businessapplicaties voor sociale netwerken, nu ook ‘social media games’.

Een eerste game Myclub is al klaar en werd zopas gelanceerd op het sociale netwerk Facebook en Hi5 – een van de belangrijke sociale netwerken in Zuid-Amerika. In het spel is het de bedoeling om een nachtclub te creëren en te beheren. Spelers kunnen extra virtuele attributen aankopen met echt geld en dat is waar de inkomsten moeten vandaan komen. “Dat gaat telkens om kleine betalingen, dus we moeten het van grote volumes hebben”, legt Patrik Vandewalle, één van de drie aandeelhouders uit. “Precies daarom sluiten we partnerships af met sociale netwerken die sterk zijn in hun lokale markt zoals vKontakte in Rusland of Hi5 in Zuid-Amerika. De content van Myclub wordt omgekeerd ook aangepast aan de lokale markten”, aldus Vandewalle.

“Dat we ons niet beperken tot het Facebook-platform moet ons onderscheiden van andere spelers zoals Zynga”, voegt marketing manager Andy Van Laer toe. Zynga genereert met razendpopulaire games als Farmville meer inkomsten dan Facebook zelf. Maar de ambities van Proufield zijn ook niet min. Met Myclub wil Proudfield zeker een miljoen gebruikers aantrekken. Nog 4 andere games zouden momenteel in de pipeline zitten. “Tegen 2013 willen we wereldwijd 10 à 25 miljoen actieve maandelijkse gebruikers voor onze social media games hebben. Het gaat zeker niet om een verzadigde markt, wel integendeel”, zegt Vandewalle. De ontwikkeling van Myclub gebeurde overigens voor een groot deel vanuit de Oekraïne via Skelia, waarvan Vandewalle ceo is.

Lees ook ons dossier ‘it’ers in de gamingindustrie’ in Data News.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content