Proximedia in handen van Publicis

Pieterjan Van Leemputten

Het Belgische Proximedia wordt overgenomen door het Franse Publicis. Proximedia is een van de grootste webbouwers van ons land en heeft een omzet van 15,6 miljoen euro.

Het Belgische Proximedia wordt overgenomen door het Franse Publicis. Proximedia is een van de grootste webbouwers van ons land en heeft een omzet van 15,6 miljoen euro.

Proximedia bestaat sinds 1998 en werd opgeciht door Eric Glachant en Fabrice Wuyts. Het is vooral bekend als ontwikkelaar van websites voor kmo’s en zelfstandigen. In 2012 won het bedrijf een ICT-gazelle van Trends. Vorig jaar was het bedrijf de tweede grootste webbouwer van ons land, na Emakina. Daarnaast is het bedrijf via zijn dochter Bezoom ook bezig met het maken van bedrijfsvideo’s en specialiseert het zich in SEO en SEA onder de naam BeUP.

De Fransen willen Proximedia inlijven om door te groeien tot een Europese marktleider in digitale communicatie. Eerder breidde het bedrijf al uit naar Spanje. Vorig jaar haalde Publicis een omzet van 6,95 miljard euro.

Hoeveel Publicis betaalt voor de overname wordt niet verteld. De Tijd schat de waarde van de overname echter op 35-40 miljoen euro. Dat komt neer op ongeveer 18 euro per aandeel, tien euro meer dan de waarde waarmee het destijds naar de beurs stapte. Vorig jaar verdween het bedrijf daar weer nadat het door Cyber Media Group, de holding van beide oprichters, werd teruggekocht. Het bedrijf wordt voortaan geleid door Maxime Baffert, algemeen directeur van Publicis Webformance, de afdeling die zich richt op KMO’s, Fabrice Wuyts blijft wel voorzitter van het Belgische webbedrijf.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content