Proximus gaat klanten compenseren voor panne

© Belga
Pieterjan Van Leemputten

De problemen met Proximus TV gisteren en het internet- en sms-verkeer vanmorgen zijn hersteld. De telecomoperator biedt zijn excuses aan voor de problemen en geeft tv-klanten een kleine compensatie.

De problemen met Proximus TV doken gisterenavond op na een stroompanne in het datacenter van de operator. “Vanaf 21.15u werd dat probleem verholpen en is de dienst gradueel weer in orde gekomen,” vertelt woordvoerder Jan Margot. “Maar een aantal interne applicaties blijken ook last te hebben gehad van die panne. Daardoor was onze commerciële website en bij sommige klanten het sms- of vast internetverkeer onbeschikbaar. Maar ook die problemen zijn intussen opgelost.”

De panne van vanmorgen is dus een uitloper van het probleem van gisteren. Maar de operator wil klanten wel tegemoet komen. Klanten van Proximus TV krijgen binnenkort daarom drie tv-pakketten gratis gedurende twee weken. Het gaat om het pakket met Belgisch voetbal, de movies & series pass en de nieuwe Studio 100 GO Pass.

Klanten moeten niets ondernemen om de pakketten te krijgen. Ze zullen via het portaal op hun digitale tv een boodschap met verontschuldigingen krijgen en daar krijgen ze het aanbod meegedeeld.

Scarlet

Voor klanten van Scarlet, die ook last hadden van de tv-panne, komt er een andere compensatie. Zij hebben een ander portaal waardoor een gelijkaardige geste niet mogelijk is. “Ook zij krijgen een compensatie, maar wat dat zal zijn is nog niet duidelijk,” aldus Proximus.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content