Proximus vergoedt klanten geval per geval na panne

De klanten van Belgacom-dochter Proximus die zondagmiddag in het buitenland telefonisch niet bereikbaar waren, zullen geval per geval vergoed worden.

De klanten van Belgacom-dochter Proximus die zondagmiddag in het buitenland telefonisch niet bereikbaar waren, zullen geval per geval vergoed worden.

Dat zegt Haroun Fenaux, woordvoerder van Belgacom. De panne ligt aan een probleem met de signaaloverdracht tussen de gsm van de klant in het buitenland en Belgacom in België.

Zondag omstreeks 15 uur ontdekte het controlecentrum van de operator het probleem, waardoor gedurende minstens twee uur Proximus-klanten in het buitenland niet bereikt konden worden. “Rond 21 uur waren de laatste door de panne getroffen klanten opnieuw bereikbaar”, zegt Fenaux. “Gelukkig is dat niet het meest door onze klanten gebruikte tijdstip. De panne had dus beperkte gevolgen.”

De getroffen klanten kunnen een vergoeding aan Belgacom vragen. “We bestuderen iedere aanvraag geval per geval, controleren of de betrokken klant wel degelijk in het buitenland was, en of hij tijdens de panne zijn telefoon probeerde te gebruiken. In functie daarvan stellen we hem een adequate vergoeding voor.”

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content