Quick en Cora kiezen voor ZapFi-wifi

© Getty Images/iStockphoto
Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

ZapFi, een aanbieder van mobile marketingdiensten, heeft opnieuw een aantal nieuwe klanten binnengehaald.

ZapFi heeft een marketingplatform ontwikkeld dat merken toelaat om hun klanten gratis wifi aan te bieden in ruil voor informatie; ‘customer insight’ met andere woorden. Die merken kunnen op basis van die data aan locatiegebaseerde mobile marketing doen, zoals we in Data News van 8/11/2013 al schreven.

BNP Paribas, AB Inbev en Total waren toen al belangrijke nieuwe internationale klanten, maar nu meldt Zapfi dat het in ons land ook Quick Restaurants en Cora heeft weten te overtuigen, samen met partner Belgacom.

Quick gaat de verschillende wifi-systemen in 50 restaurants omschakelen naar de wifi-oplossing van ZapFi en Belgacom. Quick zal dan ‘location based marketing’ campagnes kunnen lanceren, bijvoorbeeld door berichten te sturen maar ook via een welkomstpagina voor klanten die ??inloggen op het wifi-netwerk.

Cora op zijn beurt wil klanten een betere ‘shopervaring’ bieden in de hypermarkten en winkelcentra van de Belgische retailgroep. Wifi in de winkels moet daar mee voor zorgen. Cora zal ook ZapFi’s mobiele marketingplatform gebruiken om klanten te informeren over speciale promoties en evenementen.

Momenteel is Michel De Coster nog even ceo bij ZapFi, maar vanaf 1 januari wordt hij uitvoerend voorzitter terwijl oprichter Gery Pollet de ceo-functie opnieuw overneemt. In mei van dit jaar kon Zapfi – dat oorspronkelijk ontstond als aanbieder van wifi-stadswerken – nog 4 miljoen euro ophalen bij Britse en Amerikaanse investeerders. Onlangs werd nog Eric Willems (ex-Colt) aangetrokken als coo.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content