Renault Belux springt op Salesforce.com

08/09/08 om 11:30 - Bijgewerkt om 11:29

Bron: Datanews

Renault België & Luxemburg zet voortaan Salesforce CRM in in de commerciële teams en bij de dealers van Renault in België.

Renault België & Luxemburg zet voortaan Salesforce CRM in in de commerciële teams en bij de dealers van Renault in België.

Het Renault België Luxemburg CRM-project verbindt alle bedrijfsonderdelen en lokale dealers van Renault met hun klantgegevens. Het is gelinkt met de managementtools van Renault. Daarvoor zijn alle recente commerciële data opgeslagen in een datawarehouse. Een unieke, automatische en tweezijdige verbinding tussen het datawarehouse en de Salesforce CRM-applicatie zorgt voor een permanente beschikbaarheid van up-to-date informatie.

"We verwachten op korte termijn goede resultaten", zegt Jean-François Maréchal, Sales Director van Renault België Luxemburg in een persbericht. "Salesforce CRM maakt het voor ons mogelijk om het verkoopproces te versnellen en onze klanten te voorzien van de service die zij verwachten van Renault."

"Renault België Luxemburg heeft eerder slechte ervaringen gehad met traditionele on-premise-software", aldus Hans Brouwer, regional director Benelux bij Salesforce.com. "De overgang naar Salesforce CRM helpt de dealers van Renault om sterke, langdurige relaties op te bouwen met Renaultrijders in België en Luxemburg."

Salesforce CRM is al ingevoerd bij de Renaultdealers en zal in oktober verder ingevoerd worden bij het gehele netwerk van dealers in een periode van 6 weken, met een eenmalige trainingssessie van een dag. De invoering zal plaatsvinden in drie talen (Frans, Nederlands en Duits) om zeker te zijn van een goede informatiedeling bij de verschillende taalgroepen.

Onze partners