RFID wekt meer interesse bij productiebedrijven dan bij distributeurs

Uit twee recente marktonderzoeken blijkt dat RFID niet alleen bestemd is voor Wal-Mart en consoorten.

Uit een onderzoek door het Britse onderzoeksbureau Datamonitor blijkt dat bij 60 procent van de productiebedrijven (manufacturing) in Europa en in Noord-Amerika een RFID-project loopt. Ook al is de technologie nog niet echt volwassen en gaat het voornamelijk om pilootprojecten, toch zijn de productiebedrijven al goed vertrouwd met RFID. Blijkbaar hebben ze begrepen dat de synchronisatie en de integratie van de door RFID gegenereerde gegevens essentieel is voor een succesvol gebruik van de technologie. Uit de enquête blijkt dat de beslissingennemers in productiesector al redelijk goed op de hoogte zijn van een standaardisatie-initiatief zoals Global Data Sync.78 procent van de bevraagde verantwoordelijken geven aan dat hun volgende RFID-project zal gaan over de integratie van de processen, gegevens en systemen. En dat is een meevaller voor de ICT-leveranciers, aldus Datamonitor.In de distributiesector (retail) betreft, die nochtans de meeste media-aandacht krijgt wanneer het gaat over RFID (met name door de aankondigingen van supermarktreus Wal-Mart), zou slechts 25 procent van de ondernemingen bezig zijn met een RFID-project. De Europese bedrijven in die sector lopen wat dat betreft wel wat voor (met 35 procent) op hun Amerikaanse sectorgenoten (20 procent). Dat blijkt uit een onderzoek van datawarehouse-specialist Teradata.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content