Roularta werkt aan variant Groupon

01/06/11 om 12:08 - Bijgewerkt om 12:08

Bron: Datanews

Roularta Media Group wil snel werk maken van een website met kortingsbonnen zoals Groupon. Er wordt nog gesproken met twee mogelijke partners.

Roularta werkt aan variant Groupon

Roularta Media Group wil snel werk maken van een website met kortingsbonnen zoals Groupon. Er wordt nog gesproken met twee mogelijke partners.

Belgen zijn zoals bekend grote liefhebbers van kortingsbonnen. Het Amerikaanse bedrijf Groupon opende een jaar geleden een kantoor in Brussel en telt er al 50 werknemers. Volgens de krant De Tijd heeft het in ons land 700.000 abonnees op de nieuwsbrief die elke dag een aantrekkelijke korting voorstelt, vaak voor een welness-centrum, een pretpark of een restaurant. "70 procent van onze klanten zijn vrouwen," vertelt Groupon Benelux marketingdirecteur Bram Clinke die het cijfer van 700.000 niet wil bevestigen. "Groupon.be behoort inmiddels wel tot de top 30 websites in België." Omzetcijfers wil hij evenmin kwijt.

In de krant De Tijd zegt Roularta ceo Rik De Nolf dat zijn mediabedrijf dit al erg lang bestudeert en dat "het tijd wordt dat het start." De Group Rossel (Le Soir) kocht begin mei 64% van de Belgische bedrijf Groupolitan, met een optie om de overige aandelen binnen de 3 jaar op te nemen. Volgens Digimedia telt Groupolitan 250.000 abonnees en een omzet dit jaar van 4 tot 5 miljoen euro. Promocity, nog een Belgische aanbieder, zou 125.000 abonnees tellen.

Roularta is in gesprek met twee spelers, waaronder het Britse mediabedrijf Archant. Dat kocht begin dit jaar 50% van Tickles, eveneens een gespecialiseerde speler in groepskortingen. "We willen inderdaad asap van start gaan met een dergelijke oplossing", vertelt Carlos Van den Bossche die tot de top behoort van de afdeling 'Nieuwe Media' van Roularta en het 'Groupon'-verhaal leidt. Aanvankelijk werd gedacht om zelf een oplossing te ontwikkelen, maar "time-to-market is belangrijk." De Persgroep ontwikkelde onlangs zelf zijn kortingswebsite onder de naam shop Nina, de weekendbijlage bij Het Laatste Nieuws.

Lees meer over:

Onze partners