SalesAssist, een mini-ERP in cloud

15/05/13 om 13:23 - Bijgewerkt om 13:23

Bron: Datanews

Met SalesAssist heeft het Mechelse bedrijf Think Web een eerste kindje gebaard. Het betreft een geïntegreerde suite beheerapplicaties in cloud.

SalesAssist, een mini-ERP in cloud

De informaticabehoeften van KMO's zijn geëvolueerd de voorbije 15 jaar, opperen Gaëtan Loriot en Olivier Van Cauwenberghe. Het duo houdt zich bezig met de ontwikkeling van webapplicaties, en is gespecialiseerd in het beheer van klantdatabases en elektronische catalogi.

Vijf jaar geleden richtten stampten Van Cauwenberghe en Loriot 'Think Web' uit de grond in Mechelen, en sinds twee jaar is dat een fulltime bezigheid geworden. Met SalesAssist heeft het bedrijf onlangs een eerste kindje gebaard. Het betreft een geïntegreerde suite beheerapplicaties in cloud.

"De KMO's die we tegenkomen willen een aantal administratieve taken vereenvoudigen of hun klantendatabase verbeteren, zonder daarom te investeren in de installatie en configuratie van een softwarepakket en een dure server. Met SalesAssist kunnen ze hun producten en diensten, hun klantcontacten, hun facturen of hun online verkoop efficiënter beheren. Dit alles vanaf 15 euro per maand", leggen de oprichters uit.

SalesAssist bevat een twintigtal geïntegreerde functies, gaande van voorraadbeheer tot de opvolging van orders en facturering, zodat je gerust over een soort van mini-ERP voor KMO's kan spreken. "We positioneren ons als een efficiënt en goedkoop alternatief voor bedrijven tot 50 werknemers waar de sales en marketingafdeling nog steeds gebruik maakt van Excelbestanden", aldus nog Loriot.

De applicatie kan worden geïntegreerd in het boekhoudprogramma ExactOnline en in het Belgische platform Syneton, zodat een koppeling met meer dan 200 boekhoudprogramma's mogelijk is. Sommige functies van SalesAssist (beheer van timesheets en onkostennota's) zijn weldra beschikbaar op iPhone.

Belgisch-Roemeens

De software werd ontwikkeld in partnerschip met een Roemeense vennootschap die een tiental ontwikkelaars en ontwerpers inschakelde. Gezien de lage kosten van de oplossing (tussen 15 en 25 euro) als 'software as a service', mikt Think Web uiteraard op een bepaald volume. Het doel is binnen dit en een jaar break even te draaien.

De oplossing werd gelanceerd in maart en telt al een veertigtal bedrijven als 'actieve' gebruikers. Sommige klanten komen spontaan via het web. De applicatie kan 30 dagen lang gratis getest worden.

Think Web is van plan om zijn structuur erg licht te houden. "We mikken vooral op online campagnes voor onze marketing, en op de invoering van een partnernetwerk in heel Europa. Zopas nog hebben we een contract getekend met een reseller in Nederland en we hebben contacten lopen in Frankrijk", besluit Van Cauwenberghe.

Paspoort

Naam:SalesAssist.eu, product van de vennootschap Think Web
Maatschappelijke zetel: Mechelen
Opgericht in: 2008, maar werkelijke lancering in 2011
Personeel: 2 medewerkers
Kapitaal: wordt momenteel verhoogd tot 300.000 euro (privéfondsen)

Lees meer over:

Onze partners