Salesflare start met relatiefunctie en 'predictive lead' lijst

30/11/16 om 08:00 - Bijgewerkt op 28/11/16 om 22:03

Bron: Datanews

Belgische start-up Salesflare lanceert een reeks functies die gebruik maken van data om, naar eigen zeggen, sales meer menselijk te maken. Het gaat om een relatiefunctie en een to-do lijst die verkopers vertelt wanneer ze best iemand aanspreken.

Salesflare start met relatiefunctie en 'predictive lead' lijst

Het Salesflare team © .

Salesflare, uit Antwerpen, is een voorspellend crm-systeem dat alle interacties met klanten automatisch bijhoudt en data haalt uit verschillende kanalen. Beide nieuwe functies gebruiken dan ook gegevens die meestal niet in traditionele crm-systemen zitten. "We zien vaak meer klantendata en inzichten in cloudsystemen zoals de postvakken van een e-mailsysteem dan in de traditionele crm's," zegt Lieven Janssen, co-founder en cto van Salesflare. "Salesflare gebruikt informatie uit allerlei platformen," voegt Jeroen Corthout, medeoprichter en ceo van Salesflare er aan toe. "Dat kan zowel over e-mails gaan als over vergaderingen, telefoontjes, sociale netwerken of onze eigen tracking technologie." Bedoeling is dat de voorspellingen en analyses van de software zo accurater worden. Het platform laadt de data, samen met gegevens over alle klanteninteracties automatisch in, zodat medewerkers ze niet zelf moeten aanvullen.

Warm en warmer

Een van de nieuwe functies die Salesflare aankondigt, data uit verschillende marketing- en saleskanalen om te beslissen wanneer een klant 'hot' is, en wanneer ie dus het best benaderd kan worden. Dat resulteert in een soort 'to do' voor de verkoper, een 'predictive lead' lijst die gebaseerd is op een grote set gegevens.

De tweede nieuwe functie moet helpen om verkopers aan een potentiële nieuwe klant voor te stellen. Ze visualiseert welke collega's iemand bij een bedrijf kennen, en ook hoe goed ze die kennen, kwestie van niet meer uit de lucht te komen vallen. Salesflare noemt dat 'warm introductions' en de functie toont meteen wie van de teamleden een potentiële klant het beste kent, aan de hand van, onder meer, het aantal conversaties en connecties die ze al gelegd hebben.

Onze partners