Salesforce.com bijt terug na Oracle-sneer

“Macho die publiek met zijn spierballen staat te rollen.”

Salesforce.com heeft teruggebeten nadat de voorzitter van Oracle, Charles Philips, de journalisten vertelde dat het leuk zou zijn om dat bedrijf te “verpletteren”.Het gekibbel begon vrijdag toen Philips op een persconferentie gevraagd werd of Oracle zou overwegen Salesforce.com te kopen na de aankoop van Siebel.”In dit geval denk ik dat het veel leuker zou zijn ze te verpletteren,” antwoordde hij. “We zien veel manieren om ons met hen te meten. We zullen dat een tijdje proberen.”Maar het antwoord lokte een felle repliek uit van Salesforce.com. Dat bedrijf groeide sterk op de customer relationship management-markt met een dienst op aanvraag, eerder dan een centraal beheerd systeem.”We verwelkomen de recente tijdingen over de bedoeling van Oracle om ons te verpletteren,” zei Chris Boorman, vice-voorzitter van marketing bij Salesforce.com EMEA.”Een beetje competitie is goed. En wanneer één van de grootste technologiebedrijven ter wereld ons ziet als zulk een bedreiging, dat de voorzitter himself publiek als een macho met zijn spierballen moet staan rollen, dan voelt dat echt goed.””On-demand computing is de toekomst. We nodigen alle bedrijven uit om te komen en dezelfde kwaliteit te ontvangen die onze 308.000 abonnees al krijgen.”Tegelijkertijd dreef de chief executive van Salesforce.com, Marc Benioff, de druk de hoogte in via een interne e-mail. Daarin bood hij een premie van 5000 dollar aan elke voormalige Siebel-werknemer die bij zijn bedrijf wil komen werken.”Na de aankoop van Siebel door Oracle zijn veel huidige werknemers van Siebel misschien bezorgd over hun carrièrekansen. Wij willen hen een alternatief bieden voor een omgeving van afkalvende commissies, verwarde klanten en onzekerheid over hun carrière,” schreef hij.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content