SandboxTV: Iedereen kan contentmaker worden

15/09/16 om 16:43 - Bijgewerkt om 17:05

Eén van de grootste trends in de media sector is wat men user-gen noemt. Niet enkel de omroepen of productiehuizen maar iedereen kan contentmaker worden. Moovly en Kiswe zijn twee Belgische bedrijven die inspelen op deze trend. Beide bedrijven maakten platformen waar je video mee kunt maken of verrijken. Aangezien deze platformen digitaal zijn hebben ze een internationale gebruikersbasis van meer dan een miljoen mensen.

SandboxTV: Iedereen kan contentmaker worden

© SandboxTV

IBC, oftewel International Broadcast Conference, is de jaarlijkse hoogmis van de Europese mediasector in Amsterdam. België heeft de boot niet gemist, want tal van bedrijven en start-ups zoeken voor al die facetten naar innovatieve oplossingen. De VRT verhuist tijdens IBC haar Live-IP studio naar Amsterdam.

Dagelijkse talkshow op Datanews.be

Tijdens IBC wordt er vanuit deze studio dagelijks een Sandbox TV gemaakt, een televisieshow over Belgen in het media landschap. De uitzendingen zijn dagelijks terug te kijken op Datanews.be.

In deze episode van SandboxTV praat Fredo De Smet met Geert Coppens (Moovly) en Jorre Belpaire (Kiswe).

Onze partners