SAP lost beloften in

16/05/13 om 11:27 - Bijgewerkt om 11:27

Bron: Datanews

Drie jaar geleden ging SAP drie uitdagingen aan: alle bedrijfsdata in het werkgeheugen kunnen opslaan, het gebruik van de cloud bevorderen, en zijn producten makkelijker in het gebruik maken. 'Opdracht volbracht(', stelt SAP's co-ceo Jim Hagermann Snabe.

SAP lost beloften in

De 2013 editie van Sapphire was de gelegenheid voor SAP om een mooi rapport voor te leggen inzake de uitdagingen die het bedrijf drie jaar geleden aanging.

Zo kunnen voortaan alle bedrijfsdata in het werkgeheugen (en 'in memory') worden opgeslagen en verwerkt. Het betreft het Hana concept dat in 2011 werd voorgesteld. Na eerste toepassingen van Hana op het gebied van datawarehouses in 2012 en vervolgens CRM, is voortaan ook de Business Suite beschikbaar op dit platform. De GA - 'general availability' - werd officieel aangekondigd op de hoogmis van deze Duitse softwarebouwer in Orlando. "En dat sneller dan gepland," steekt co-ceo Jim Hagermann Snabe een pluim op de hoed.

Voorts nam SAP zich voor het gebruik van de cloud te bevorderen, met het oog op snellere reacties en flexibiliteit van bedrijven, naast een vereenvoudiging van hun werking. Voortaan biedt SAP vier van zijn 'horizontale' toepassingen aan in de cloud, in casu de oplossingen voor HR, financiën, leverancie rbeheer en klantenbeheer. SAP heeft nu 29 miljoen gebruikers in de cloud, claimt het bedrijf. SAP heeft overigens Hana Enterprise Cloud aangekondigd, zodat bedrijven gebruik kunnen maken van een Hana service die wordt gehost in de SAP datacenters. Een zestigtal klanten zouden deze vorm van beheerde cloud dienst al testen.

SAP werkte tevens aan de gebruikservaring van zijn producten, in het bijzonder in de mobiele wereld. Op die wijze worden de SAP oplossingen makkelijker in het gebruik, zowel voor de werknemers in het bedrijf als de klanten, de consumenten, de burgers en zelfs de sportfanaten.

"Door deze drie uitdagingen aan te pakken, bieden we bedrijven de mogelijkheid hun business model te herdenken en nieuwe opportuniteiten op te volgen," benadrukte Jim Hagermann Snabe.

Lees meer over:

Onze partners