Showpad tekent Intel als klant en lanceert nieuwe apps

10/10/14 om 11:00 - Bijgewerkt op 11/10/14 om 14:55

Bron: Datanews

Niemand minder dan chipfabrikant Intel is nu ook klant bij het Gentse bedrijf Showpad, dat meteen ook een iPhone- en Windows-app belooft naast make-overs van de bestaande iOS- en Android-apps.

Showpad tekent Intel als klant en lanceert nieuwe apps

Showpad op iPad. © Showpad

Het Gentse SaaS-bedrijf Showpad heeft op het jaarlijke klantenevement 'Showtime' aangekondigd dat chipbakker Intel klant geworden is van het 'sales acceleration' platform. Het afgelopen half jaar heeft Intel de Showpad-oplossing uitgebreid getest, waarna het nu van start gaat met een honderdtal licenties. Op termijn kan dat oplopen tot enkele duizenden licenties. Niet alleen de 'field sales' verkopers van Intel zullen Showpad gebruiken, maar ook bepaalde partners in het indirecte saleskanaal. Intel wordt meteen een van de grootste klanten in de Verenigde Staten, naast onder meer Wyndham en Schneider Electric.

"Intel is een superreferentie voor ons. In het start-upwereldje in Silicon Valley (waar Showpad een kantoor heeft in San Francisco, nvdr) maak je indruk als je kan vertellen dat je Intel getekend hebt", vertelt medeoprichter en Showpad-ceo Pieterjan Bouten.

In de Verenigde Staten telt Showpad ondertussen bijna 100 klanten. Wereldwijd is de kaap van 500 klanten gerond. Omzetcijfers wil het bedrijf echter nog steeds niet kwijt. "Vorig jaar is onze omzet verdrievoudigd, dit jaar zal dat weer zo zijn", zegt Bouten.

Nieuwe en vernieuwde apps

Daarnaast kondigt Showpad ook aan dat op 14 oktober een iPhone-app gelanceerd wordt. Ook de bestaande tablet-apps voor iOS en Android krijgen op die dag een grondige make-over en introduceren een aantal nieuwe functies. Met 'Showcases' bijvoorbeeld kan een vertegenwoordiger eenvoudig materiaal verzamelen en die hele virtuele map delen met een gesprekspartner. Die krijgt een link doorgestuurd naar een webpagina met branding van het bedrijf. "Er zitten ook metrics en analytics achter, zodat verkopers ook kunnen nagaan welke content precies geraadpleegd werd", verduidelijkt Pieterjan Bouten.

De hele interface van de bestaande apps wordt vernieuwd, en ook onder de motorkap werd gesleuteld. Onder meer het downloaden van informatie, of het omgaan met pdf's en Powerpoint-presentaties moet nu vlotter gaan. "En dat alles in functie van ons hoofddoel: zorgen dat het verkoopsproces voor sales versnelt en efficiënter verloopt", aldus Bouten.

Overigens staat er ook een Windows-app in de steigers. Showpad sloot daartoe een overeenkomst met Microsoft. Begin volgend jaar moet de Windows-app klaar zijn.

In 2013 haalde het bedrijf 2 miljoen dollar op bij Hummingbird Ventures. Ondertussen wordt er verder werk gemaakt van een nieuwe kapitaalsverhoging om de groei van Showpad te ondersteunen en te versnellen.

Lees meer over:

Onze partners