Siemens wil populariteit MMS aanzwengelen

Siemens heeft op Cebit aangekondigd dat al zijn nieuwe gsm’s standaard geschikt zullen zijn voor het versturen van MMS’jes. Dat is voor de Duitse producent ongetwijfeld de eenvoudigste manier om een technologie te verspreiden die nu nog weinig gebruikt wordt.

Een van de conclusies op het recente GSM Congres in Cannes was de relatieve flop van MMS, het nemen van foto’s met de gsm-camera en die daarna versturen via een ‘multimedia messaging service’. De stormloop waarop was gehoopt door de producenten en misschien nog meer door de telecomoperatoren, is er (voorlopig) niet gekomen. Om het enthousiasme toch aan te wakkeren, heeft Siemens aangekondigd dat het alle dertig gsm’s die het bedrijf dit jaar op de markt wil brengen, zal uitrusten met de MMS-functie.”DMS zal alleszins meer populair worden en een aanzienlijke business vormen voor de operatoren vanaf de tweede helft van dit jaar. Wij verwachten dat het percentage mobiele telefoons met een MMS-functie dit jaar zal stijgen van 25 naar 50 procent”, zo verklaarde Rudi Lamprecht, de directeur van Siemens Mobile.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content