Sitel sluit callcenter in Geel

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Sitel sluit zijn callcenter in Geel, waar onder meer voor Telenet wordt gewerkt.

Sitel sluit zijn callcenter in Geel, waar onder meer voor Telenet wordt gewerkt.

“De directie van Sitel heeft vrijdag op een ondernemingsraad aangekondigd dat ze de vestiging in Geel om budgettaire redenen wil sluiten”, zegt vakbondssecretaris Robert Veekman van LBC-NVK. “Maandag is het personeel hiervan op de hoogte gebracht. Maar een timing voor de sluiting heeft de directie niet gegeven.”

Bij Sitel in Geel werken zowat 120 mensen. “Er is geen sprake van collectief ontslag, maar het is koffiedik kijken voor een oplossing op dit moment”, zegt de vakbondsman. “De directie schuift een aantal alternatieven naar voor. Zo zouden de mensen misschien kunnen gaan werken in de vestigingen van Diegem of Eindhoven, of bij Telenet zelf. Maar de besprekingen daarover moeten nog worden gevoerd.”

Telenet was in april vorig jaar nog zinnens om Sitel Geel over te nemen, maar liet eind juni 2009 dat overnameplan alsnog varen tijdens de ‘due diligence’ – de periode waarin Telenet het recht heeft om de boeken te onderzoeken. Uiteindelijk is toen in onderling overleg met Sitel besloten om de transactie niet verder te zetten.

Volgens een Telenet-woordvoerder heeft de sluiting van de vestiging in Geel niet meteen gevolgen voor de telecomoperator. “Ons contract blijft ongewijzigd”, klinkt het. Ook of Telenet al dan niet geïnteresseerd is om een deel van het personeelsbestand over te nemen, wil de operator niet bevestigen. Telenet is al een hele tijd eigen contactcenters aan het uitbouwen met onder meer al vestigingen in Aalst en Sint-Truiden.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content