Skype integreert voortaan in telefooncentrales

Kristof Van der Stadt
Kristof Van der Stadt Hoofdredacteur bij Data News

Skype mikt met de lancering van ‘Connect 1.0’ nu ook nadrukkelijker op de bedrijvenmarkt.

Sinds deze week is Skype Connect 1.0 officieel verkrijgbaar: een oplossing waarmee bedrijven de Skype-telefoniedienst- een gesloten protocol – kunnen integreren in hun traditionele pbx-telefooncentrale of in een bredere unified communication infrastructuur die doorgaans op SIP gebaseerd is. Voor bedrijven wil dat zeggen dat bestaande telefooncentrales en -toestellen niet vervangen moeten worden.

Zoals bekend plant Skype een beursgang. Uit de documenten die het bedrijf daartoe indiende, blijkt de duidelijke intentie van Skype om naar de bedrijvenmarkt te trekken en zakelijke toepassingen te zullen lanceren voor zowel het kmo-segment als de grotere bedrijven. Skype Connect – dat weliswaar al enige tijd in een betaversie bestond – past perfect binnen deze strategie.

Volgens Skype zijn er momenteel 2.600 klanten voor Connect. Het wordt vooral uitkijken of Connect – dat gepaard gaat met een maandelijks abonnement van zo’n 7 dollar – snel zal opgepikt worden. Het nieuwe product illustreert in ieder geval mooi waarom spelers als Google en Cisco zo sterk geïnteresseerd zouden zijn in Skype. Zo blijven de geruchten aanhouden dat Cisco het voip-bedrijf zou willen opslokken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content