Software AG mikt op VS

17/10/12 om 09:36 - Bijgewerkt om 09:36

Bron: Datanews

Met nieuwe versies van zijn BPM en SOA producten in handen, mikt softwarebouwer Software AG nu uitdrukkelijk op de VS.

Software AG mikt op VS

Met nieuwe versies van zijn BPM en SOA producten in handen, mikt softwarebouwer Software AG nu uitdrukkelijk op de VS.

ProcessWorld 2012 bracht zoals verwacht de nieuwe versie 9.0 van zowel het (ex-IDS Scheer) Aris 'business process management' als het webMethods 'service oriented architecture' product. Evenzeer als verwacht stonden die in het teken van 'cloud', meer 'social' aspecten, 'mobile' en 'big data'. Voor dat laatste wordt onder meer gebruik gemaakt van de TerraCotta in-memory (cache) producten. Sinds de overname van het bedrijf door Software AG heeft TerraCotta een breed aanbod van zijn producten, gaande van 'free' downloads tot producten met commerciële ondersteuning. Het maakt TerraCotta in aantallen tot de marktleider op 'in memory' gebied, aldus Software AG, met meer dan 2 miljoen ontwikkelaars die er gebruik van maken.

VS boven In zijn keynote benadrukte SoftwareAG ceo Karl Heinz Streibich dat de "Verenigde Staten de komende 25 jaar, of voor de voorzienbare toekomst, onze belangrijkste markt zal blijven." Meer nog dan China, India of andere groeimarkten, omdat de Amerikaanse markt de maturiteit heeft om meer dan andere innovatie na te streven en gebruik van te maken. Het bedrijf bouwt dan ook een netwerk van regionale kantoren uit in de VS, en in het bijzonder op de westkust. De chief marketing officer, Ivo Totev, en de verantwoordelijke voor 'merger en acquisitions' Frederik Hanika zullen er gebaseerd zijn, onder meer om sneller overnamekandidaten op te sporen.

Het Duitse softwarebedrijf werd groot met mainframeproducten als de Natural-ontwikkelingsomgeving en de Adabas-database, en groeide onder meer dank zij de overname van het Amerikaanse webMethods en het Duitse IDS Scheer uit tot het tweede grootste Europese softwarebedrijf. In 2011 boekte het een omzet van 1,1 miljard euro, met meer dan 10.000 klanten in 70 landen. Op het recente ProcessWorld stelde Streibich dan ook dat er "bezoekers uit alle tijdszones van de wereld" aanwezig waren...

Lees meer over:

Onze partners