SonicAngel linkt sociale media met muziek

Vandaag gaat het webplatform van SonicAngel live. Oprichters Bart Becks en Maurice Engelen willen sociale media en muziek linken. Fans worden investeerders.

Vandaag gaat het webplatform van SonicAngel live. Oprichters Bart Becks en Maurice Engelen willen sociale media en muziek linken. Fans worden investeerders.

Bart Becks (ex-topman Belgacom Skynet) en Maurice Engelen (Praga Kahn) werken al ruim een jaar aan het SonicAngel-platform (http://www.sonicangel.com). “We willen gebruik maken van sociale media om muziek te promoten en te ontdekken”, vertelde Bart Becks tijdens de Bizz Breakfast uiteenzetting in Zellik. Het businessmodel is gebaseerd op ‘fanfunding’. Muziektalent moet minstens 500 tot 1.000 fans kunnen overtuigen die elk een financiële bijdrage online storten.

De fans krijgen daarvoor exclusieve video’s en kortingen op concerten of cd’s. Een voorbeeld van een ‘fanpackage’ kost zo’n 15 euro. Als het beoogde bedrag niet gehaald wordt, krijgen de fans hun geld terug.

Daarnaast worden ook bedrijven aangetrokken. Randstad, dat verscheidene muziekfestivals sponsort, heeft al toegezegd. Het zorgt voor de administratieve omkadering en de sociale zekerheid van de muzikanten.

De eerste artiest op het platform van SonicAngel is Tom Dice, die voor België naar het Eurosongfestival mag gaan.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content