Technologie weegt zwaarder door op gezinsbudget

Vorig jaar werden in België aan het grote publiek technologische producten verkocht voor een bedrag van 3,6 miljard euro.

Vorig jaar werden in België aan het grote publiek technologische producten verkocht voor een bedrag van 3,6 miljard euro.

Het belang van multimedia in het budget van de Belgische gezinnen weegt steeds zwaarder door. Dat bericht Le Soir. Opvallende conclusie van het onderzoek is ook dat het niet het materiaal is dat steeds meer kost, maar wel het gebruik ervan. De kost van multimedia in het budget van de Belgische huishoudens is tussen 1995 en 2008 gestegen van 3,7 procent tot 4,2 procent van de totale uitgaven.

Zo gaven de huishoudens in 1995 nog gemiddeld 800 euro per jaar uit voor telecom en televisiegebruik. In 2008 was dat 1.040 euro (+30 procent). Die vooruitgang wordt wel vooral verklaard door de komst van het internet (+229 euro per jaar) en gsm-communicatie (+333 euro).

Bron: Belga

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content