Telenet heeft alternatief voor telefooncentrale

© belga
Pieterjan Van Leemputten

Met een virtuele telefooncentrale op VoIP wil Telenet KMO’s overtuigen om hun telefooncentrale te laten vallen.

Het Mechelse kabelbedrijf wil met FreePhone Business de basisfunctionaliteiten van een telefooncentrale aanbieden aan kleine- en middelgrote ondernemingen. Het geheel is beheerbaar via een webportaal of via een app (iOS en Android) waarmee gebruikers hun vaste lijn ook kunnen koppelen aan een smartphone.

Het gaat daarbij om zaken als een keuzemenu, doorschakeling en wachtmuziek. Kostprijs: 20 euro per gebruiker per maand, inclusief onbeperkt bellen in België en 2.000 belminuten naar gsm-nummers binnen België en Europa.

“Het is een toekomstgerichte oplossing die de bereikbaarheid en productiviteit verhoogt. Gezien de klant eenvoudig gebruikers kan toevoegen, groeit FreePhone Business op maat mee met de onderneming”, zegt Martine Tempels, sr Vice President Telenet Business.

Vorig jaar kwam ook Mobistar al met een telefonie-oplossing voor kmo’s. Hierbij gaat het om technologie op basis van het Belgische Excaux waarbij alles via je smartphone loopt. De VoIP-dienst van Telenet werd door Telenet zelf ontwikkeld.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content